21 Aralık 2012 Cuma

Nostalji

Hani hepimizin hatiralarinda soyle anlar vardir ya, hayatimizda cep telefonlari olmayan donemlerden kalma; okuldan eve gelirsiniz, kapiyi caldiginizda hem annenizin ayak seslerini hem de evden yayilan pogaca, borek, kek, kurabiye dortlusunun kokusunu duyarsiniz... O an "ev"de olmanin dayanilmaz sicakligi sarar icinizi... Bazen ozluyorum cocuklugumun o simsicak anlarini...

Ozlemin yetmedigi yerde de is basa kaliyor ve kollari sivayip tariflerin icinde buluyoruz kendimizi.

Eveeet, dun aksam haydi bakalim "anne pogacasi" yap dedim kendime, aslinda planim bir aksam once yapip yine ofise goturmekti ama maalesef sular olmadigi icin -malum Istanbul'da kar yagdi :)- dun aksam yaptim.

Iste buyrun tarifi :

Malzemeler:
1 su bardagi ilik sut
1 su bardagi sivi yag
1 kasik seker
1 paket kuru maya
2 adet yumurta (1 tanesinin sarisi pogacalarin uzerine surmek icin ayrilsin lutfen)
1,5 tatli kasigi tuz
Alabildigi kadar un (tabi bu tabir cok tehlikeli geliyor kulaga :) ama hamuru yaptiginiz kaba yapismayacak sekilde fakat ayni zamanda da gayet yumusak bir hamur yani oklava ile acilamayacak kivamda. Soz bir dahaki sefere kendim olcup size de haber verecegim :)))

Yapilisi:
Once un haric tum bu arkadaslari cirparak karistiriyorsunuz, sonra da yavas yavas unu ekliyorsunuz. Hamur olustuktan sonra nemli bir bez ile uzerini ortup 1 saat dinlendiriyorsunuz ( e yoruluyor tabii cocuk!!!) Sonrasinda da icine ne koymak isterseniz onu hazirlayin, ben peynirli ama bol baharatli yaptim. Sekil verme kismini da soyle hallettim (hani hamur cok yumusak ya); once kucuk bir parca alip avucumda yuvarlayarak actim, icine peyniri koydum, sonra da yine kucuk bir parca alarak uzerine yaydim... En son olarak da uzerlerine yumurtanin sarisini surup dilerseniz corekotu dilerseniz de susam koyarak onceden isitilmis firinda (180 derecelik) pisiriyorsunuz...

Iste sonuuuuccc


Notlar:
- Bu maya konusunu cok gozumde buyutmusum nedense, pek basit oluyormus hamuru hazirlamak.
- Eklemeyi unutmusum, tabi bu kurabiye-pogacanin yaninda bir de memleketim Ankara'nin buz gibi Ataturk Orman Ciftligi sutunu icmek vardi... :)

Sevgiyle kalin

4 yorum: