23 Şubat 2013 Cumartesi

Mantar Peşte (Karatay friendly)

Gecenlerde iş yerimde oglen yemegine gittigimde, gorsel olarak beni hemen etkileyen bir yemek yedim. Aşçımıza sorduğumda adının Mantar Peşte olduğunu öğrendiğim fakat bana sorsanız kendisini "Mantarlı ve turşulu kıyma kavurma" olarak anabileceğim bu yemek, gerçekten çok lezzetliydi.

Ey benim damak tadımı biraz olsun bilenler!!!! Bana güvenin ve bu yemeği edinin :))) Hem çok kolay hem çok lezzetli, hem de gayet Karatay friendly!!!

Haydi bakalım, yemeği beraberce yapalım:

Önce malzemeler (2 kişilik- ben ve asistant Selin için tabii)

- 250 gram kıyma 
- 200 gr mantar (ben kestane mantarı kullandım, 200 gr da yaklaşık paketin yarısı demek oluyor aslında)
- 2 adet kapya (kırmızı) biber
- 1 avuç dolusu sarımsak
- 1 adet kırmızı soğan
- 2 orta büyüklükte salatalık turşusu
- Tane karabiber

Yapılışı:




Bu arkadaşların hepsini güzelce yıkıyoruz, temizliyoruz ve dilimliyoruz. Yemeğin sulanmaması için mantarların sapları ile ilişkilerini sonlandırıyoruz... Yazık onlaraaa!!!!



Sonrasında tüm bu grubu, turşu kardeş hariç ve en altta kıyma olacak şekilde, pişireceğimiz kaba koyuyoruz. Orta ateşte pişirirken tamamen kıymanın kendi yağı ile kavruluyor ve tüm tatlar birbirine sıkıca sarılıyor... Artık soğanlar karamelize olmuş, mantarlar yumuşamış, kıyma kahverengiye dönmüş olduğunda turşu dilimlerimizi de ekliyoruz ve yaklaşık 5 dk da bu şekilde kavurmaya devam ediyoruz.

Şimdi servis zamanı... Önce peştemizi yayvan tabağın ortasına kayuyoruz, çevresini özenle krema kıvamına getirdiğimiz yoğurdumuzu ekliyoruz... Üzerine biraz cherry domates (başka yerde var mı bilemiyorum ama Metro'dan aldığım bu domatesler enfes, çıtır çıtır) ekliyoruz. Veee tabiki şimdi zeytinyağı zamanı, tüm tabağın üzerine çok az zeytinyağı gezdiriyoruz, bu son buluşma harika bir koku yayıyor...


Veeeee işte sonuç!!! Bak yine yapasım geldi sabah sabah!!!!




Afiyetler olsun şimdiden...

Sağlıkla ve sevgiyle kalın...

Notlar:

Eşimin babasının 76. doğumgünü için, sevgili yengemin destekleriyle, bir atkı projesini sonlandırdım. Hani şu uzunca örüp her iki tarafı birleştirilen ve kolye gibi takılan... Efenim pek güzel oldu ve gayet de göz doldurdu :) Üzerine bir de nazar boncuğu kondurdum...

Merak edenler için; yün Lanoso markalı arpaka yün, renk kodu 3025.

Ellerine sağlık yengeciğim :) 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder