20 Ağustos 2013 Salı

Kurabiye Denemeleri

Kurabiye günleri başlasııııınnnn......

Yeni tatları denemekte fayda var diyorsanız bu tarife kulak verin ey dostlar! Tarifi, buradan aldım, gayet basit, bir o kadar da yapması keyifli... Bir de evin içinde yayılan o kokusu yok mu, beni benden aldı... 

Gerçi benimkiler biraz bisküvi kıvamında oldu ama naaapcaaaan :)))

İşte saz arkadaşlarımız:

125 gr tereyağı
1/2 kap ( hani şu ölçü kaplarından) şeker
2 yemek kaşığı süt
1 paket vanilya
1/2 çay kaşığı tuz
2 + 1/2 kap un
1/2 kap kıyılmış ceviz
3/4 kap kıyılmış yaban mersini (kurutulmuş olanlardan)

Şimdi eylemlerimize başlayalım:

- önce tereyağı ve şekeri eritiyoruz ve bir kaba alıyoruz
- üzerine vanilya ve ve sütü ekleyerek karıştırıyoruz
- sonra unu ve tuzu ekleyerek yoğuruyoruz
- son olarak da yaban mersinlerini ve kıyılmış cevizi ekleyerek birbirlerine sıkıca sarılmasını sağlıyoruz
- 2 parçaya ayırıp, strech film üzerine koyarak rulo yapıyoruz ( strech film hiçbir şekilde rulo hamurun içinde kalmasın)
- buzlukta 1 saat bekletiyoruz ve sonra da 1 cm kalınlığında dilimlere kesiyoruz (sanki francala ekmeği dilimliyormuş gibi)
- önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişiriyoruz ( tepsiye yağlı kağıt koyuyorum ben çok rahat oluyor)
Hemen aklıma, bu kurabiyeyi kuru erikle de yapma fikri geldi... Ben gayet basit düşünmüşüm meğerse, eşim yaban mersininin yanında beyaz çukulata olsun bombasını patlattı!!!! 
Sadece tadına bakıp, deliler gibi yemezsem sevgili Karatay'a ihanet etmiş sayılmam değil mi??? :))))
Ağzınız tatlı, yüreğiniz sevgiyle kalsın




Notlar:

- Araya uzunca bir dönem girdi biliyorum ama geç olsun güç olmasın diyorum.
- Size daha sonra dostlarımla yaptığım tekne turundan, sevgili kaptanımız Melkon ve çok şeker tayfadan (sevgili eşi Alice ve kızları Elif) ve muhteşem yemeklerinden bahsedeceğim. Unutamayacağım tatiller listemin ilk sırasında yer almayı başardı!

2 yorum: